Membatalkan Polisi

Kesilapan yang tidak boleh dibaiki secara online adalah tarikh polisi bermula & berakhir. jika situasi ini berlaku tuan diminta menghubungi agen yang berkenaan 0139730120 @ cawangan Takaful Ikhlas yang terdekat. Bagi kesilapan yang tidak boleh dibaiki iaitu tarikh polisi, polisi/covernote perlu dibatalkan.

Pegawai yang boleh dihubungi :

  1. General Support Agen +60327239595
  2. Radhiah Darwis   +60327239917
  3. Zaridamun  +60327239734
  4. Hasliza +06096318170 (Agen Terengganu sahaja)

Langkah yang perlu diikuti :

Langkah 1. Muat turun borang pembatalan covernote di website eikhlas

Langkah 2.  Sila ikuti langkah berikut :

Step 1. Sila penuhkan borang dan click ‘Batal Sijil berkuatkuasa dari /cancel certificate e.e.f ‘. Emailkan borang bersama salinan sijil polisi ke radhiah@takaful-ikhlas.com.my / zaridamun@takaful-ikhlas.com.my

Step 2. Sila click Covernote Cancellation pada FLAS,

Step 3. masukkan maklumat kereta.

Step 4. Cuma tulis ‘wrong period of cover’ dan tick mistakes.

Step 5. Kemudian, Submit Request Diharap dibuat kedua-dua langkah berkenaan sehingga underwriter membatalkan covernote (print screen the step 2 and attached together with the form, in the email) Step 3. Selepas dibatalkan, (underwriter akan email balik dalam masa 5-10minutes). Sila key in semula maklumat kereta (new business) dengan tempoh masa yang betul. Step 4. Bagi bayaran yang telah dibuat, pada ‘Aging‘, (pilih bank)-Maybank Islamic Bank, (Bank Ref no) – masukkan nombor covernote yang salah/cancel (misal : no ML1010948) situasi ini dinamakan contra.

Be the first to comment on "Membatalkan Polisi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Skip to toolbar